Nowoczesna agencja badawcza

Wizyta lekarska, o której nie zapomnisz – SMS wspiera pacjentów i lekarzy

Aż 99% wiadomości SMS-owych odczytywanych jest w ciągu trzech minut od chwili otrzymania. Wydaje się więc, że ten sposób komunikacji między lekarzem, a pacjentem jest nie dość, że jednym z najtańszych, to przy okazji bardzo skutecznych. Nie ma się więc co dziwić, że tak Narodowy Fundusz Zdrowia, jak i prywatne placówki medyczne coraz chętniej korzystają z tego ułatwienia.

 

Dlaczego warto wysyłać pacjentowi SMS-y? Nie marketingowe, ale właśnie organizacyjne? Głównie dlatego, by skutecznie przypomnieć o terminie wizyty, niejednokrotnie dość odległym. Oczywiście, nikogo nie namawiamy na ręczne rozsyłanie SMS-ów! Warto w tym celu skorzystać z oprogramowania dla gabinetu medycznego, takiego jak Medfile. Powiadamianie o wizytach jest jednym z jego narzędzi zarządzania gabinetem, czy placówką medyczną.

 

Jak wynika z obliczeń Narodowego Funduszu Zdrowia,  niezrealizowane z powodu nieobecności pacjentów wizyty w poszczególnych oddziałach liczy już się w tysiącach. Przykładowo, na Mazowszu pacjenci najczęściej opuszczali wizyty u kardiologa i ortopedy, czyli najbardziej obleganych specjalistów! Takie luki oznaczają już utratę konkretnych pieniędzy dla placówek medycznych. Nieracjonalnie wydłużają także terminy wizyt, blokując dostęp do lekarzy dla pozostałych pacjentów. Nie wpływa to pozytywnie na wizerunek placówki w oczach pacjenta, który oczekuje spotkania z lekarzem w rozsądnym terminie.

 

SMS to świetne rozwiązanie dla pacjentów zapominalskich, którzy być może nie korzystają z innej formy zapisywania terminu wizyty. Wiadomość tekstowa słana telefonicznie okazuje się ponadto świetną „przypominajką” dla seniorów. Odbieranie wiadomości SMS-owych to umiejętność dobrze opanowana przez osoby starsze, więc warto z tego korzystać.

 

Dla lekarza SMS to tani i skuteczny sposób dotarcia z ważną informacją do swego pacjenta. Wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej  powala na optymalne wykorzystanie godzin pracy i kalendarza wizyt, skutkując minimalizacją „okienek” i przestojów. Ustawianie wysyłek wiadomości jest w aplikacji Medfile bardzo łatwe i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Od wewnętrznych ustaleń zależna jest ich częstotliwość i termin (np. dzień przed planowaną wizytą). Komunikacji SMS-owa to także oszczędność czasu osób zatrudnionych w rejestracji.

 

Aplikacja Medfile pozwala na komunikację dwustronną. Pacjent może więc szybko zareagować na SMS-a, potwierdzając jednym kliknięciem termin wizyty lub anulując go.