Agencje badawcze różnią się od siebie pod wieloma względami. Niektóre z nich skupiają się w swej pracy głównie na poszczególnych rynkach, jak np. rynek farmaceutyczny, medyczny, budownictwo itp. Inne zaś organizują swą pracę wokół konkretnych metod badawczych, np. Mystery Shopping, wywiady telefoniczne CATI itd. Zatem przed zleceniem badania, warto dokładnie przeanalizować rynek firm badawczych, by wybrać spośród wielu jedną najlepszą, której powierzy się dokładne zadanie. Dobra firma badawcza zrobi wszystko, by sprostać wymaganiom klienta. Najlepsze agencje badawcze stają się drogowskazami zmiany. Ułatwiają one podjęcie innowacyjnych decyzji, które niejednokrotnie całkowicie zmieniają funkcjonowanie firmy, by mogła odnieść upragniony sukces w swojej branży. Można śmiało stwierdzić, iż najlepsze firmy badawcze stają się oknem na świat konsumpcji. Wybierając dobrą firmę badawczą, wiele można zyskać dla swojej firmy. Warto przy tym pamiętać, że tak jak każdą inną firmę, tak również agencje badawcze tworzone są przez wykwalifikowanych specjalistów. To właśnie ludzie sprawiają, że coś przebiega w taki, a nie inny sposób i dzięki nim możliwe jest osiągnięcie przysłowiowego szczytu. Przed wyborem najlepszej firmy badawczej, warto przeanalizować nie tylko doświadczenie w branży czy zrealizowane dotychczas projekty, lecz również pracowników, którzy przeprowadzą owe zlecenie. Ich doświadczenie i kompetencje sprawią, że wyniki badań będą rzetelne i trafne.
Dobre agencje badawcze
Na początku dobrze jest wytłumaczyć czym są omawiane agencje badawcze, mianowicie są to przedsiębiorstwa, które prócz własnego zaplecza technicznego, posiadają także własne narzędzia badawcze oraz badaczy, którzy to realizują wszelkie badania opinii oraz badania rynku. Konkretniej rzecz ujmując, dobre agencje badawcze charakteryzują się posiadaniem własnej sieci ankieterskiej, wyposażeniem i oprogramowaniem do badań CATI czy CAPI oraz studia zogniskowanych wywiadów grupowych, tzw. fokusów. Pracownikami takich firm są wysoko wykwalifikowani badacze, którzy są praca „prostują drogi” rozwoju.
Metody badawcze
Firmy badawcze dwoją się i troją by zrealizować badanie w trafny sposób. Do tego zadania wykorzystują nie tylko najlepszych badaczy, lecz także odpowiednie metody i techniki badawcze. Najbardziej tradycyjną metodą pozyskiwania danych jest PAPI, czyli ankieta papierowa. Nowszą wersją PAPI jest CAPI, która to zamiast papierowego kwestionariusza ankiety, wykorzystuje urządzenia mobilne jak tablety czy smartfony. CATI jest jedną z bardziej uniwersalnych metod, ponieważ przeprowadza wywiady telefoniczne. Pozyskiwać dane można również za pomocą ankiet internetowych CAWI. Metodami jakościowymi zbierania materiału badawczego są indywidualne wywiady pogłębione, zogniskowane wywiady grupowe czy Tajemniczy klient.