Opinia pracowników, wbrew wszelkim pozorom odgrywa niezmiernie istotną rolę w procesie ciągłego usprawniania pracy przedsiębiorstw, które poprzez umiejętność wsłuchania się w głos zatrudnionych pracowników oraz wykorzystania przekazywanych przez nich informacji, stają się coraz lepiej zorganizowane, a przez to także coraz bardziej konkurencyjne w branży, w której działają. W związku z tym też, poprawnie przeprowadzane, a przede wszystkim systematyczne badania opinii pracowników, będzie dla przedsiębiorcy prawdziwą kopalnią wiedzy o tym, które elementy zarządzania w przedsiębiorstwie, są źle dopracowane, oraz tego, które procesy wewnętrzne pracownicy uważają za wadliwe i mało efektywne.
Trzeba tutaj więc powiedzieć, iż odpowiednie badanie opinii pracowników, będzie jak najbardziej pożytecznym i dogodnym rozwiązaniem, mającym na celu pozyskanie konkretnej wiedzy na temat przebiegu wszystkich najważniejszych wewnętrznych procesów wywierających istotny wpływ na efektywność przedsiębiorstwa. Wiadomo, że nikt nie będzie tutaj lepiej mógł określić wszystkich wad i zalet danego rozwiązania, tak samo jak zrobi to pracownik, który w danym przypadku musi wykonywać pracę, przez co też, trzeba tutaj powiedzieć, iż jego opinia w wielu kwestiach, jest niezmiernie ważna i istotna.
Dlatego też, można tutaj powiedzieć, iż badania opinii pracowników są niemal tak samo istotne dla poprawnego rozwoju przedsiębiorstwa, co badania rynku, które przecież powinny być przeprowadzanie odpowiednio regularnie, jeśli mają się przyczynić do wyraźnego wzrostu gospodarczego przedsiębiorstwa w danym, z góry określonym zakresie.