W ofercie agencji badawczej Euro Spark, znajdują się także profesjonalne badania fokusowe, które gwarantują przedsiębiorcą pozyskiwanie wiedzy na temat klientów. Przede wszystkim, w wyniku badania fokusowego, można się przekonać, w jaki sposób klienci w danym sektorze rynkowym, postrzegają poszczególne marki oraz ich produkty, jak również sprawdzić które z cech charakterystycznych danych produktów mają dla klienta znaczenie priorytetowe, a które są mniej istotne, co stanowi bardzo ważny zestaw informacji do kreacji swoich produktów i usług z nastawieniem na pozyskiwanie nowych klientów.
Przede wszystkim, dzięki badaniom fokusowym, które przeprowadzamy, nasi klienci dość wyraźnie zyskują przewagę na rynku, dopasowując swoje usługi i produkty do potrzeb swoich klientów, co jest przecież kwestią najważniejszą. Chodzi tutaj o to, aby klient był przeświadczony o tym, że dany produkt bądź też usługa, są skierowane właśnie do niego, i uwzględniają jego wszystkie w konkretnym zakresie potrzeby. Oczywiście trzeba będzie zapewnić takie kształtowanie produktu, aby był on dopasowany do jak największego zakresu potencjalnych klientów, przez co też, należy tutaj systematycznie przeprowadzać odpowiednie badania fokusowe.
Badania fokusowe, to specyficzny rodzaj badania opinii klienta, polegający na przeprowadzaniu moderowanej rozmowy z niewielką grupą reprezentatywną, wybraną spośród całej zbiorowości statystycznej konsumentów, podczas którego odpowiednio dobrane pytania, mają za zadanie wykazać wszystkie reakcje klienta, na dźwięk danej marki, bądź też firmy, oraz sprawić, aby dokładnie wyrazili swoje zdanie o produktach i usługach. Badania te przeprowadzane są w specjalnym pomieszczeniu, którym jest fokusownia, wyposażona w odpowiedni sprzęt oraz zapewniająca idealne wręcz warunki do przeprowadzania tego rodzaju badań.