W najprostszym rozumieniu, aplikacją dedykowaną jest po prostu rodzaj systemu informatycznego, którego celem jest odpowiednie dopasowanie do specyficznych potrzeb firmy bądź też instytucji, która zdecydowana jest na tego typu zabieg. Można śmiało stwierdzić, że oprogramowanie szyte na miarę organizuje przepływ informacji w optymalny sposób dzięki swej działalności.
Błędy małych przedsiębiorstw
Bardzo często zdarza się, że w niewielkich firmach pracuje się wyłącznie na arkuszu kalkulacyjnym, aby przygotować odpowiednie zestawienia i raporty. W taki sposób budowane są też zbiory danych kontrahentów, zbiory zamówień, wysłanych produktów. Ich niewątpliwą zaletą jest, że posiadają one różne formaty, rzadko są przenoszone, a nikt poza ich twórcą nie potrafi z nich w prawidłowy sposób skorzystać. Dzięki temu, że wykonuje się je we własnym zakresie, są zdecydowanie tańsze od tych, które zostałyby wykonane przez firmę zewnętrzną. Oprócz przytoczonych korzyści płynących z takiego rozwiązania, ów system posiada same minusy z punktu widzenia rozwojowej strategii firmy. Jedną z wad jest brak ujednoliconego mechanizmu kopii bezpieczeństwa. Można także bardzo łatwo utracić dane w wyniku nieuczciwej konkurencji, co może zakończyć się upadłością firmy.
Decydując się na profesjonalną aplikację dedykowaną, zapewnia się integralność i bezpieczeństwo swoich danych. Dzięki stworzeniu profesjonalnego programu szytego na miarę do archiwizacji baz danych, a także ściśle zdefiniowanym prawom dostępu do szczegółowych modułów, dane będą w odpowiedni sposób zabezpieczone, tym samym nikt niepowołany z nich nie skorzysta. Zleceniodawca może zażyczyć sobie, aby pracownicy mieli dostęp wyłącznie do wybranych informacji. Wykorzystując program dla firm stworzony na zamówienie, nie trzeba sobie zaprzątać głowy zbędnymi informacjami, które „zapamięta” za pracowników aplikacja bazodanowa. Profesjonalny system może znacząco ułatwić pracę całego personelu, gdyż zamiast ręcznego wprowadzania danych do różnych systemów, aplikacja zrobi to szybciej i tym samym zoptymalizuje cały proces. Dzięki takim działaniom, najczęściej zwiększa się dynamika wzrostu ekonomicznego firmy. Wzrastają także wskaźniki dowodzące o efektywności działania. Kolejnym atutem jest optymalizacja procesu obsługi klienta, eliminacja błędów wysyłek czy składania nieprawidłowego zamówienia do kontrahentów. Centralne zarządzanie sprawia, że oferta firmy staje się bardziej precyzyjna, a realizowane transakcje zostają znacznie przyspieszone. Warto podkreślić, że zwiększa się poziom produktywności firmy.